Kun kolikko kirstuun kilahtaa, niin suklaalevy lukijalle vilahtaa

Tykkään tehdä asioita tietyllä tavalla. Haluan lukea sanomalehteni edelleen paperiversiona enkä hätkähdä sitä, että löydän sormenpäistäni pieniä määriä painomustetta lukukokemukseni päätteeksi. Tassuihin tarttuva muste on oikeastaan vain hyvä asia. Se tekee lehden lukemisesta astetta paremman elämyksen. Sama periaate pätee myös ostosten tekemiseen. Jos olen uuden kevättakin tarpeessa, haluan kierrellä ja katsella eri liikkeiden tarjontaa, hypistellä ja peilailla mahdollisia takkiehdokkaita pukukopin pölypallojen keskellä ja tehdä varsinaisen ostopäätöksen vasta muutaman päivän tuumailun päästä. Miestäni ärsyttää tämä suunnattomasti. Hänen mielestään olen yksinkertaisesti huono tekemään päätöksiä, oli sitten kyse lauantaikarkin tai tenttimisajankohdan valinnasta. Omasta mielestäni olen lähinnä harkitsevainen ja analyyttinen ihminen.

Kuluttajana kuulun edelleen mielestäni perinteisemmän linjan kannattajiin. En ole verkkokauppojen suurkuluttaja, vaan teen ostokseni mieluiten käsinkosketeltavan materian keskellä, oikeassa kaupassa, oikeiden ihmisten keskellä. Olen kuitenkin moneen kertaan todennut, että verkkokaupoissa on hyviäkin ominaisuuksia. Kun tilaamani tuotteet saapuvat minulle, saan sovitella niitä kotona rauhassa eikä minun tarvitse hikoilla ahtaassa sovitushuoneessa ja kauhistella nurkissa vainoavia villakoiria.

Jokunen aika sitten minuun otettiin yhteyttä Ostohyvitys nimisestä yrityksestä ja tiedusteltiin halukkuutta testata heidän palveluaan ja kirjoittaa kokemuksistani kirjoitelma tänne blogin puolelle. Ostohyvitys on eräänlainen sähköinen S-etukortti, jonka avulla käyttäjät voivat kerätä ostohyvitystä tekemistään verkko-ostoksista. Omakohtaista kokeilua varten Ostohyvitys tarjosi minulle 100 euron arvosta sponsorirahaa, jonka muutaman päivän, tai oikeastaan viikon, kestäneen soutamisen ja huopaamisen jälkeen päätin erään aamupalahetken huumassa käyttää uusiin treenivaatteisiin. Koska halusin olla varma vaatteiden istuvuudesta, kävin varmuuden vuoksi testailemassa niitä etukäteen paikallisessa urheilukaupassa ja näin ollen paketista pitäisi kuoriutua esiin yhdet kalsareita muistuttavat treenihousut ja päräyttävän värinen huppari. En malta odottaa, että pääsen salille vetimissä, joiden värit eivät sovi lainkaan yksi yhteen toistensa kanssa.

Ostohyvityksen toimintaidea on mielestäni suhteellisen yksinkertainen. Kirjauduin ensin palveluun ja siirryin tätä kautta haluamani myyjän, eli tässä tapauksessa siis Zalandon sivuille. Kauppa tunnistaa Ostohyvityksen käyttäjän automaattisesti selaimen evästeen avulla ja maksaa Ostohyvitykselle tekemistäni ostoksista myyntipalkkion. Ostohyvitys jakaa tämän myyntipalkkion asiakkaan kanssa bonuksen eli ostohyvityksen muodossa, jolloin esimerkiksi niitä treenivaatteita ostanut asiakas saa takaisin omia rahojaan. Kerätyt bonukset maksetaan käyttäjän pankkitilille, kun ne ylittävät 15 euroa. Omat ostokseni maksoivat yhteensä 113,90 euroa, josta ostohyvitystililleni kilahtaa bonuksia 3,68 euron verran.

Jotta tämä postaus olisi myös teille lukijoille hyödyllinen, tarjoaa Ostohyvitys blogini kautta liittyville uusille käyttäjille ilmaisen Fazerin suklaalevyn. Herkut toimitetaan asiakkaalle aluksi Ärrä-koodien muodossa noin vuorokauden sisällä ensimmäisen ostoksen teosta. Suklaalevyn voi noutaa koodia vastaan miltä tahansa R-kioskilta 31.3.2014 asti.

Mitäpä ihminen ei tekisi ilmaisen suklaan toivossa!

Postaus on toteutettu yhteistyössä Ostohyvitys.fi kanssa.

2 Comments

  1. Satu March 6, 2014 22:36

    Hah mä oon päinvastainen kuluttuja. Kun tarvitsen jotain, menen kauppaan, ja ostan ensimmäisen, joka on mielestäni hyvä valinta. En juuri vertaile, vaikka tiedän,että se olisi järkevää. :) Tosin sen puoleen olen perinteinen kuluttaja, etten suosi juuri nettikauppoja. vaikka sekin olisi joskus ainakin taloudellisempaa. Mitäpä siis opimme, lienee parantamisen varaa kuluttamistottumuksissani. Olen vain sen suhteen kärsimätön,että jos jotain tarvitsen, sen myös haluan ja pian. Ehkä nämä opit on peruja isiltäni ja veljiltäni, jotka meni autokuumeen kanssa autokauppaan, ja tuli pois sieltä uuden auton kanssa. O’ou. :o. Toivon että suuremmissa sijoituksissa on sentään kärsivällisyyttäkin;)

    Ja mitä tulee tuohon sinun yhteistyöhösi, sen suhteen olen vielä varuillani ja haluan tutustua palveluun, vaikkakin tarjolla olisikin jo suklaata. :p

    Reply
    • Niina March 6, 2014 23:55

      Siis mä olen kyllä joskus ollut samanlainen, mutta en tiedä mitä tässä vuosien saatossa on oikein tapahtunut. :D Tavallaan olen ylpeä tällaisesta harkitsevaisuudesta, mutta on tästä yllättävän paljon haittaakin. Siis että pohdin niin kauan ostopäätöstä, että vaikkapa se uusi kevättakki (jonka lopulta päätän haluavani) loppuu sieltä kaupasta ennen kuin ehdin ostaa yhtään mitään. Ja kuten sanoitkin, niin toisinaan nettikaupasta voi tuotteen saada vähän halvemmalla, joten siinä mielessä vertailu kannattaa. ;)

      Siis apua mitä! Vähän niin kuin ekstempore autokaupat! Meikäläisen pitäisi pohtia tuon kokoluokan ostosta, noh, varmaan suhteellisen kauan. Niin kauan, että autokuume ehtisi mennä jo ohitse. ;D

      Rekisteröityminen on tosiaan tuohon palveluun aivan ilmaista eikä näin ollen siis sido mihinkään. Eli siinä mielessä ei ole huolta. :) Suklaan saaminen vaatiikin sitten jo tilauksen tekemistä.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *